Wydarzenia

<--powrót do "Wydarzeń"

Wycieczka "Śladami Lutra"

1-3 maja 2017 r

Tegoroczny długi weekend majowy zapisze się w naszej pamięci jako znacznie różniący się od tych z poprzednich lat. A przynajmniej jest tak w moim przypadku. Przyczyną tego jest wycieczka jaką odbyliśmy w te wolne dni, w które zwykle byłam w domu. Pierwszy, drugi i trzeci maja spędziliśmy w drodze na wyprawie „śladami Lutra”. Wyjechaliśmy, jeszcze przed świtem, pierwszego maja, a za cel obraliśmy sobie położoną najdalej na naszej mapie podróży Wittenbergę. Miasto reformacji powitało nas licznymi odwiedzjącymi i otwartymi kościołami. Byliśmy, oczywiście, w kościele zamkowym, a także w kościele miejskim, w którym ks. Marcin Luter był proboszczem. Odwiedziliśmy także nowopowstałą na rok jubileuszu rotundę, przedstawiającą Wittenbergę w roku 1517. Byliśmy pod dużym wrażeniem! Można było naprawdę zapomnieć o tym, że na zewnątrz jest już XXI wiek. Z Wittenbergi pojechaliśmy do miejsca naszego noclegu. Nocowaliśmy w miejscowości Heldrungen, w domu gościnnym dla rodzin i młodzieży. Drugiego maja, w zacinającym deszczu, pojechaliśmy do Mansfeld. Zobaczyliśmy tam trzy miejsca, w których bywał mały Marcin, kościół św. Jerzego, szkołę podstawową i dom rodziców Lutra, a także muzeum, w którym zebrano eksponaty z prowadzonych w domu Lutrów i jego okolicy wykopalisk. Drugim miastem, które zwiedzaliśmy było Eisleben – miasto narodzin i śmierci reformatora. Byliśmy zatem w dwóch muzeach – domu narodzin i śmierci, a także w związanych z Lutrem kościołach. Trzeci maja, czyli dzień naszego powrotu, przeznaczyliśmy na zwiedzanie miejsca wspólnoty chrześcijańskiej w Herrnhut, gdzie są losowane wersety biblijne do książki „Z Biblią na co dzień”. Byliśmy też w fabryce gwiazd adwentowo – bożonarodzeniowych w Herrnhut. Potem ruszyliśmy już prosto do Polski, do naszych rodzin. Żywię nadzieję, że w pamięci naszych tegorocznych konfirmantów zostanie coś więcej niż pyszne, niemieckie żelki, gdyż lekcja historii w terenie jest nie do przebicia.

Zobacz zdjęcia:
Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra Wyjazd do Niemiec Śladami Lutra